وکیل تخلفات ساختمانی مرتبط با شهرداری در دیوان عدالت اداری

وکیل تخلفات ساختمانی عنوانی است که بیانگر تجربه و دانش و البته آمادگی وکیل دادگستری برای پذیرش دعاوی ناظر بر تخلفات ساختمانی است.

در همین جا لازم به ذکر است که این دفتر صرفاً در خصوص تخلفات ساختمانی مرتبط به شهرداری در دیوان عدالت اداری  و دعاوی مرتبط با شهرداری در دادگاه های حقوقی آماده ارائه خدمات حقوقی از قبیل ارائه مشاوره، تنظیم لایحه و دادخواست و اعلام وکالت در دیوان عدالت اداری است.

انواع دعاوی ناشی از تخلفات ساختمانی

موضوع تخلفات ساختمانی ممکن است منتهی به طرح دعاوی در مراجع مختلفی گردد که به اعتبار موضوع یا مرجع رسیدگی کننده قابل تقسیم می باشند. مهم ترین این دعاوی را می توان به شرح زیر برشمرد:

– دعاوی ناشی از تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100

این قبیل پرونده ها به علت تخلف سازنده،مالک و ذینفع در موقع ساخت و ساز ( اضافه ساخت بیشتر از پروانه-ساخت و ساز بدون پروانه-کسری پارکینگ-تجاوز به معبر و….) و یا تغییر کاربری و استفاده از ملک بر خلاف پروانه ساختمانی (البته صرفاً با شرایطی که قانونگذار معین نموده است) تشکیل می شوند و مرجع اولیه رسیدگی به آنها کمیسیون ماده 100 و در مرتبه بعد، دیوان عدالت اداری است.

قابل ذکر است حجم قابل توجهی از پرونده های متشکله در دیوان عدالت اداری ، دعاوی و پرونده های کمیسیون ماده صد می باشند.

-دعوی موسوم به ابطال پروانه ساختمان

ممکن است مفاد پروانه ساختمان صادره از سوی شهرداری بر خلاف قوانین و مقررات و ناقض حقوق همسایگان باشد.در این باره نیز همسایه متضرر می تواند در دیوان عدالت اداری دعوی ابطال پروانه ساختمان را طرح نماید.

-دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط به تخلفات ساختمانی

ممکن است در موقع ساخت و ساز به املاک مجاور تجاوز شود .در این باره معمولاً دعوی خلع ید مطرح می گردد.و یا در موقع ساخت ساز ، مزاحمت یا ممانعت از حق رخ دهد که در این باره هم می توان در دادگاه های حقوقی و مراجع کیفری طرح دعوی نمود.

از دیگر دعاوی تخلفات ساختمانی می توان دعاوی مربوط به تخلفات پیمانکاران و شکایت مالک از سازنده به علت ارتکاب تخلفات ساختمانی بر خلاف مفاد قرارداد مشارکت را نام برد.

ارتباط با وکیل تخلفات ساختمانی در دیوان عدالت اداری

شما می توانید از سراسر کشور جهت تنظیم لایحه و دادخواست،دریافت مشاوره و انتخاب وکیل دعاوی ساختمانی برای شکایت از آراء جریمه،اعاده،تخریب و تعطیلی محل صادره از کمیسیون ماده 100 و شکایت از بابت ابطال و صدور پروانه ساختمانی و سایر دعاوی مرتبط با شهرداری و امور ملکی در دیوان عدالت اداری با شماره تلفن 09123978117 ( به نام مسعود فریدنی – وکیل پایه یک دادگستری ) تماس حاصل فرمایید.

لطفا درخواست مشاوره رایگان نفرمایید.

مطالب مرتبط:

1-نمونه لایحه دفاعیه ماده 100

2-شکایت از شهرداری بابت پروانه ساختمان

3-نمونه لایحه دفاعیه خلع ید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.