نمونه لایحه دفاعیه خلع ید تنظیمی توسط وکیل دادگستری

دفاع در برابر الزام به تنظیم سند رسمی

 

 نمونه لایحه دفاعیه خلع ید که در زیر درج می گردد در واقع متن دادخواست حقوقی خلع ید است که کلیت آن به عنوان متن یا لایحه دفاعی پرونده خلع ید به عنوان یکی از دعاوی حقوقی و ملکی قابل استفاده است.

البته پیشنهاد ما بر این است که در مورد هر پرونده حقوقی بر اساس مدارک و شرایط خاص آن پرونده مبادرت به تنظیم لایحه دفاعیه گردد.

تذکر این نکته لازم است که ممکن است در موضوعی،خواسته و دادخواست صحیح حقوقی، تخلیه ملک یا رفع تصرف عدوانی و یا تحویل ملک و مورد معامله باشد،اینکه در چه پرونده ای با چه عنوانی و تحت چه خواسته ای ،به مرجع قضایی دادخواهی خود را ابراز نماییم از ظرایف حقوقی است که بهتر است در هر مورد اعم از تنظیم و نوشتن لایحه و یا مشاوره جهت تدوین لایحه و عنداللزوم معرفی وکیل به دادگاه، از خدمات وکیل امور ملکی بهره برد.

در زیر نمونه ساده و مختصری از لایحه دفاعیه خلع ید درج می گردد.گفتنی در دعاوی حقوقی اولین نوشتاری که به دادگاه ارائه می گردد،دادخواست است ولیکن معمولاً در جلسات رسیدگی جهت تکمیل دادخواست،لایحه دفاعیه ارائه می گردد.

نمونه لایحه دفاعیه خلع ید ابرازی توسط وکیل

ریاست محترم شعبه …دادگاه عمومی حقوقی تهران

با اهداء سلام

احتراماً اینجانب«مسعود فریدنی» با تقدیم وکالتنامه های رسمی مع الواسطه از ناحیه خواهان ها به عرض می رساند: موکلین بنده ورثه مرحوم…هستند که طبق اسناد تک برگی ضمیمه دارای مالکیت مشاعی و رسمی نسبت به پلاک مورد دعوی یعنی پلاک ….فرعی ….از …اصلی بخش 11 تهران می باشند ملک مذکور به مساحت 350 متر مربع به نشانی تهران،………..است که حسب اطلاع واصله از موکلین،خواندگان دعوی با سوء استفاده از غیبت و عدم حضور موکلین درمحل،مبادرت به تصرف رقبه مذکور نموده اند با عنایت به این مراتب و مستنداً به مواد 36 و 308 قانون مدنی و مواد 515 و 515 قانون آیین دادرسی مدنی،رسیدگی به دعوی و صدور حکم به شرح ردیف خواسته(صدور حکم بر خلع ید از پلاک ثبتی …) به انضمام کلیه خسارات قانونی اعم از خسارات دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه را استدعا دارم.

با تجدید احترام

مسعود فریدنی

وکیل آقایان….و….

نکاتی در مورد دادخواست و نمونه لایحه دفاعیه خلع ید

توجه فرمایید که :

-دعوی خلع ید از جمله دعاوی ملکی است که در دادگاه محل وقوع ملک رسیدگی می گردد.

-مستند مالکیت که معمولاً سند مالکیت رسمی و بعضاً حکم دادگاه است،می بایست به دادخواست ضمیمه گردد.

-هزینه دادرسی دعوی خلع ید بر اساس قیمت منطقه ای محاسبه و دریافت می گردد.

-با احراز شرایط می توان به همراه دعوی خلع ید،خواسته مطالبه اجرت المثل ایام تصرف را نیز مطرح نمود.

-دعاوی خلع ید ،تخلیه و رفع تصرف عدوانی حقوقی دارای مشابهت ها و نتایج تقریباً یکسانی هستند ولی این قرابت ها دلیل بر آن نیست که درج هر یک از خواسته های مذکور،خواهان به نتیجه دلخواه برسد!!

-در دعوی خلع ید و همین طور مطالبه اجرت المثل ایام تصرف،قرار کارشناسی در مورد موقعیت ملک ،تطبیق ملک مورد ادعا با ملک تحت تصرف احتمالی خواندگان،اینکه متصرف ملک کیست و نیز برآورد اجاره بهای زمان تصرف خواندگان صادر می شود.

ارتباط با وکیل دعاوی ملکی و خلع ید

شما می توانید از هر نقطه از کشور جهت مشاوره و تنظیم دادخواست یا لایحه دفاعیه خلع ید و مطالبه اجرت المثل،دادخواست تخلیه،رفع تصرف عدوانی و لوایح دفاعی مربوطه و نیز اعطاء وکالت به وکیل جهت پرونده های حقوقی و ملکی مطرح در حوزه های قضایی استان های تهران و البرز مانند خلع ید و مطالبه اجرت المثل ایام تصرف،الزام به تنظیم سند رسمی و تحویل ملک،مطالبه وجه التزام و خسارات تاخیر تادیه و سایر دعاوی ملکی ،قراردادها و حقوقی با شماره تلفن 09123978117 به نام مسعود فریدنی وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل فرمایید.

از ارائه مشاوره رایگان معذوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.