اظهارنامه پرداخت اجرت المثل و رفع تصرف از ملک

اظهارنامه پرداخت اجرت المثل و رفع تصرف از ملک

اظهارنامه پرداخت اجرت المثل ایام تصرف ملک به طور معمول در دعاوی مرتبط با رفع تصرف عدوانی،خلع ید مشاعی علیه وراث و نیز غاصب ملک تنظیم و ارسال می گردد.

طبیعی است که متن اظهارنامه بایستی به فراخور موضوع و مدارک هر پرونده تنظیم گردد چرا که ممکن است خوانده دعوی از مفاد اظهارنامه علیه اظهارکننده استفاده نماید.

به طور کلی اقرار در اظهارنامه اشتباه فاحشی است که برخی مرتکب می گردند مگر اینه واقعا اظهار کننده به حقانیت طرف مقابل معترف باشد و در مقام ادای دین خود باشد.

برخی نیز در اظهارنامه، مطالب خلاف اخلاق و قانون می نویسند که می تواند موجب ایجاد دردسرهای حقوقی گردد .

در زیر یکی از اظهارنامه های تنظیمی از قول اصیل درج گردیده است.

نمونه اظهارنامه پرداخت اجرت المثل ایام تصرف ملک

موضوع اظهارنامه:1 _ درخواست تحویل ملک 2_مطالبه اجرت المثل ایام تصرف 3_ اعلام آمادگی جهت انتقال رسمی ملک و پرداخت تتمه ثمن معامله

مخاطب محترم همان طور که مستحضرید جنابعالی به موجب مبایعه نامه مورخ اول مهر ۱۴۰۰ ملک توصیفی در مبایعه نامه را به بنده فروخته اید و فارغ از اینکه با نادیده گرفتن اخلاق و عرف و شرع بواسطه طمع ورزی در دعاوی مطروحه تمام ماوقع ، مفاد توافقات را وارونه جلوه داده اید، ملک مورد معامله را نیز تحویل نداده و قریب به دو سال است که در عین ایفای تمام تعهدات از ناحیه بنده، همچنان متصرف ملک فروخته شده اید و با قلب توافق و حقیقت در مورد الباقی ثمن هم حکم گرفته اید و بنده نه ملکی تحویل گرفته ام و نه تکلیف خود می دانم!! با همه این احوال بدین وسیله ضمن اعلام آمادگی جهت انتقال سند و پرداخت الباقی ثمن معامله، مستنداً به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی رسما به شما اخطار می نمایم که ضمن تحویل فوری ملک،اجرت المثل ایام تصرف در مورد معامله را از تاریخ اول مهر ماه ۱۴۰۱ به بعد  بپردازید چرا که با انقضای مهلت یک ساله اجاره مندرج در مبایعه نامه تنظیمی،تصرفات شما از تاریخ اخیر به بعد غاصبانه است.چنانچه ظرف مهلت ۷۲ ساعت از تاریخ این اظهارنامه اقدامی در خصوص سه خواسته بر حق پیش گفته معمول ندارید از هیچ گونه اقدام قانونی و قضایی برای احقاق حق خویش فروگذار نخواهم بود.خداوند ناظر بر همه امور است و در دو روزه دنیا بار کج به منزل نخواهد رسید، ان شاءالله .

….

این مطلب توسط مسعود فریدنی ( وکیل امور ملکی و شهرداری) در مورد اظهارنامه پرداخت اجرت المثل ایام تصرف ملک تدوین گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.