لایحه دفاعیه اجرت المثل ایام تصرف ملک

وکیل امور ملکی

لایحه دفاعیه اجرت المثل ایام تصرف که در پی طرح دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف توسط وکیل ارائه شده است،حول محور وجود اذن تصرف می باشد.

بدیهی است صرف استفاده از نمونه لایحه دفاعیه در پرونده های قضایی،و بدون توجه به شرایط و جزییات هر پرونده به هیچ وجه پیشنهاد نمی گردد.لایحه زیر توسط نگارنده(مسعود فریدنی وکیل پایه یک دادگستری) به وکالت از خواهان تنظیم شده است.

متن لایحه دفاعیه اجرت المثل ایام تصرف

به نام خدا

ریاست محترم شعبه … دادگاه حقوقی تهران

با اهداء سلام و تحیّت

احتراماً به وکالت از خواهان پرونده کلاسه971299 آن شعبه و در جهت اثبات اذنی نبودن تصرفات شرکت خوانده در ملک شرکت موکل به عرض می رساند:

1-وکیل محترم شرکت خوانده و همین طور مدیرعامل شرکت خوانده (سرکار خانم …) حسب مورد طی لایحه و اظهارات خود در جلسه رسیدگی بیان داشتند که شرکت خوانده از تاریخ 1/3/93 به بعد غیرفعال بوده و از 50% ملک استفاده شده و اینکه اجاره بها در قالب پورسانت به حساب شرکت خواهان واریز شده است…بنابراین خواندگان نیز مقر به وجود رابطه استیجاری و تبرعی نبودن تصرفات خود هستند ولی ادعای پرداخت اجاره بها و تصرف در نیمی از ملک را مطرح نموده اند.طبیعی است بر اساس قاعده «البینه علی المدعی و الیمین علی من انکر» و ماده 1283 قانون مدنی ؛ادعای پرداخت اجاره بها بایستی به اثبات برسد و شرکت موکل مصراً دریافت هر گونه اجاره بها را انکار می نماید.

2-رویت و معاینه محل توسط کارشناس ،مسائلی مانند متصرف بودن شرکت خوانده در واحد مورد دعوی و عدم تخلیه وسایل و لوازم اداری و دفتری شرکت خوانده را به اثبات می رساند.

3-بر اساس سند ضمیمه ،اجاره بهای ملک مورد دعوی جزو هزینه های شرکت خوانده لحاظ شده و این سند به مهر و امضای مسئولین شرکت رسیده است. و طبق ماده 1301 قانون مدنی چنین امضا و مهری بر علیه خواندگان قابل استناد و دلیل محسوب می گردد.

4-استدعا دارم التفات فرمایید که اختلاف بین دو شرکت حقوقی است و مسئولیت مدیران شرکت موکل در قبال سهامداران ، استثنایی و خلاف قاعده بودن اجاره تبرعی املاک اقتضای آن را دارد که برای اثبات اذنی بودن اجاره مورد نظر،دلیل اقامه گردد حال آنکه چنین دلیلی ارائه نشده است چون واقعیت روابط دو شرکت بر اساس و مبنای استفاده رایگان از ملک نبوده و نیست.

5-شرکت خوانده همچنان در ملک ،متصرف است و عدم فعالیت ادعایی ؛مانع از تعلق اجرت المثل نیست مگر اینکه شرکت مذکور مبادرت به تخلیه نماید که طبیعتاً از زمان تخلیه ملک،اجاره بهایی بر عهده آن شرکت نخواهد بود.

با توجه به مراتب فوق و خصوصاً اقاریر خواندگان در جلسه رسیدگی،تداوم تصرفات آنها تا زمان حاضر و اعلام هزینه اجاره بها به سازمان امور مالیاتی ،نهایتاً ارجاع امر به کارشناس جهت احراز تصرفات شرکت خوانده و برآورد ریالی اجرت المثل مورد دعوی را درخواست دارم./با احترام/مسعود فریدنی/وکیل شرکت …

ارتباط با وکیل امور املاک

شما می توانید جهت تنظیم لایحه دفاعیه در زمینه دعاوی رفع تصرف عدوانی،خلع ید،تنظیم سند و ابطال مبایعه نامه از سراسر کشور با شماره 09123978117 تماس بگیرید.از ارائه مشاوره رایگان معذوریم.

این مطلب با عنوان لایحه دفاعیه اجرت المثل ایام تصرف ملک تنظیم شده است.

2 دیدگاه. Leave new

  • سلام بنده داری یک انباری در زیرزمین در زیر راه پله آپارتمانی هستم .بعداز ۲۰ سال متوجه شدم که انباری بنده جای دیگر هست، که قبلا تخریب شده بخاطرتهسیل در تردد خودروها و زیر راه پله جز مشاعات بوده که سازنده در زمان ساخت ساختمان به بنده داده .
    حال یکی از همسایها از اینجانب شکایت کرده ورفع تصرف عدوانی را در دادگاه مطرح کرد و رای دادگاه به نفع او صادر شده .
    حال میخواهد از بنده دوباره بابت ۲۰ سال که انباری در اختیار بنده بودهشکایت اجرات المثل بکند .آیا میتواند ؟ واینکه ساختمان ما ۱۰ واحد هست .

    پاسخ
    • مسعود فریدنی
      2022-11-25 00:24

      سلام بر شما.
      این موارد، مشاوره محسوب میشه و مستلزم پرداخت هزینه هست میبخشید که فرصت پاسخ دهی رایگان نیست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.