نمونه اظهارنامه به شهرداری و کمیسیون ماده صد

نمونه اظهارنامه به شهرداری و کمیسیون ماده صد

نمونه متن اظهارنامه زیر که خطاب به شهرداری است به دلیل تاخیر شهرداری و کمیسیون ماده صد در رسیدگی مجدد به پرونده تخلفات ساختمانی است.

اظهارنامه ها موضوعات مختلفی دارند که از جمله ممکن است در مسائل ملکی ( مانند اظهارنامه اعلام فسخ قرارداد،اظهارنامه جهت تعیین تاریخ تنظیم سند و تحویل ملک و …)، درخواست استرداد مدارک و چک امانی، درخواست مطالبه وجه و خسارت تاخیر تادیه و یا الزام به انجام تعهد باشند.

در حال حاظر اظهارنامه ها از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی ارسال می شوند و با توجه به ثبت شدن مشخصات بیشتر اشخاص در سامانه، خوشبختانه فرآیند ابلاغ به سرعت انجام می پذیرد.

و به آسانی می توان فایل ورد ( word ) اظهارنامه را در سامانه بارگذاری نمود.

در مورد اظهارنامه زیر و دلیل ارسال آن با خوانش متن می توانید به اصل موضوع و چرایی ارسال اظهارنامه پی ببرید.

نمونه اظهارنامه به شهرداری به منظور تسریع رسیدگی کمیسیون ماده 100

موضوع اظهارنامه: درخواست تسریع در رسیدگی

اظهارکننده:

1- آقای …

مخاطبان:

1- شهرداری مشهد

2- شهرداری مشهد ( کمیسیون شعبه 5 ماده صد شهرداری مشهد)

دلایل و منضمات: وکالت نامه به شماره… مورخ 1402.11.1 ضمیمه گردید.

مخاطبین محترم: با درود

احتراماً اینجانب «مسعود فریدنی» به وکالت از آقای …. بدین وسیله به استناد وکالت نامه الکترونیک شماره … مورخ 1402.11.1 و مستند به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی و حسب اطلاعات واصله از موکل، پیرو اظهارنامه ارسالی به کد رهگیری … موارد زیر را در ارتباط با ساخت و سازهای موضوع پروانه ساختمانی …  مورخ 1402.03.18 که منتهی به توقیف عملیات ساختمانی و معطل شدن سرمایه موکل و سلب منفعت از وی گردیده است، به عرض عالی می رسانم:

مستحضرید که در پی شکایت آقای … و خانم … از رای جریمه کمیسیون ماده صد، شعب 10 بدوی و 7 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری احتیاطاً به ملاحظه حقوق نامبردگان بالا، رای جریمه را نقض و حکم به بررسی مجدد موضوع از طریق کارشناسی صادر نموده اند.

رای قطعی شعبه 7 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در شهریور سال 1402 به طرفین ابلاغ شده است و متاسفانه کمیسیون تا کنون رای خود را صادر ننموده است.

در حالی که قاعدتاً شاکیان می بایست مبادرت به پرداخت هزینه کارشناسی می نمودند موکل بنده برای در امان ماندن از اطاله رسیدگی که منجر به توقف هر چه بیشتر عملیات ساخت و ساز وی می گردد، هزینه کارشناسی را پرداخته است.نظر کارشناس رسمی دادگستری یعنی آقای … به نفع موکل صادر شده است و ادعای شاکیان را رد نموده است.

به واسطه اعتراض نامبردگان بالا به نظر کارشناس یاد شده، کمیسیون مبادرت به صدور قرار ارجاع به کارشناسان سه نفره به اسامی آقایان … ،… و … به شماره رای … مورخ 1402.12.12نموده است ولی متاسفانه هنوز هیات کارشناسان نظریه ای صادر ننموده و طبیعتاً رایی از کمیسیون نیز صادر نشده است.

با این شواهد و قرائن روشن است که هدف شاکیان اطاله هر چه بیشتر رسیدگی و تداوم توقیف عملیات ساختمانی است در حالی که اطاله رسیدگی آن هم در وضعیتی که شاکیان به قصد اضرار چنین رویه ای را در پیش گرفته اند، قانوناً ممنوع و حتی موجب ایجاد مسئولیت حقوقی است.

خاطرنشان می سازد در خصوص نحوه و زمان رسیدگی مراجع اختصاصی اداری، بند چهار ماده 63 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری مقرر می دارد:

در مواردی که شعبه دیوان نقص تحقیقات و یا ایراد شکلی یا ماهوی مؤثری در رأی صادره مشاهده کند با ذکر تمام جهات و دلایل قانونی، رأی صادره را نقض و موضوع را جهت رسیدگی مجدد به آن مرجع اعلام می‌کند. مرجع مذکور مکلف است با رعایت مفاد رأی شعبه دیوان حداکثر ظرف دو ماه نسبت به اتخاذ تصمیم یا صدور رأی اقدام کند….

تبصره ۲- عدم رعایت مهلت مقرر در بند (۴) این ماده و یا عدم رعایت مفاد رأی دیوان در تصمیم بعدی از سوی مرجع طرف شکایت موضوع این ماده، چنانچه مستند به عذر موجه یا دلایل قانونی نباشد موجب اعمال مجازات مستنکف مطابق ماده (۱۱۲) این قانون نسبت به اعضای مؤثر در مخالفت با حکم دیوان می‌شود. تخلف مستنکف با ارجاع رئیس دیوان در شعبه صادرکننده رأی قطعی دیوان رسیدگی می‌شود.

با عنایت به عرایض بالا و نظر به اینکه اطاله بی مورد زمان رسیدگی (که ناشی از اقدامات شاکیان برای تاخیر در رسیدگی است کما اینکه هزینه کارشناسی نخست را نپرداخته اند) موجب وارد شدن هر چه بیشتر زیان به موکل می گردد و توجهاً به ضمانت اجرای مندرج در تبصره اخیر در قبال تاخیر در رسیدگی، استدعا دارم ابتکار عمل رسیدگی را در دست گرفته و در صورت عدم واریز هزینه هیات کارشناسان توسط شاکیان، با اکتفا به نظریه مدلل کارشناس نخست، مبادرت به تصمیم گیری نمایید و یا چنانچه تاخیر در رسیدگی، ناشی از تعلل کارشناسان است خواستار تسریع کارشناسان در اظهارنظر به عنوان مقدمه صدور رای کمیسیون گردید.

با توجه به زیان های وارده ناشی از اطاله رسیدگی، در صورت عدم اقدام عاجل توسط آن مخاطبین محترم، موکل؛ ناگزیر از درخواست اِعمال و اجرای ضمانت اجرای مندرج در ماده 112 قانون دیوان عدالت اداری است.

با سپاس از عنایت شما

مسعود فریدنی

وکیل آقای …

بیشتر بدانید: نمونه متن لایحه دفاعیه ماده 100 شهرداری

 با جستجوی موضوعات مورد نظر خود در حوزه دعاوی شهرداری و املاک از طریق نشان جستجو (ذره بین) بالای صفحات سایت، می توانید مطالب و نوشته های مرتبط را مطالعه نمایید.

کتابخوانی

برشی از کتاب چگونه کمتر کار کنیم، اثر لئوباباتا ترجمه لیلا شاپوریان، انتشارات: نشر هنوز:

«…در عصر تکنولوژی با بار اضافی اطلاعات و درخواست هایی که مستلزم صرف زمان است بمباران می شویم ولی توان مدیریت این بار اضافی را نداریم خیلی زود طاقت مان در برابر حجم کارهایی که باید انجام بدهیم طاق می شود. و کارایی مان را از دست می دهیم.

 در عوض من تک کاره بودن را پیشنهاد می کنم؛ تمرکز روی یک کار مشخص در یک زمان واحد و انجام دادن آن کار به ساده ترین شکل ممکن برای حفظ سلامتی روانی و ارتقاء میزان کارآمدی شما لازم است…»

با امید به این که مطلب حقوقی و مختصر متن عمومی اخیر مورد استفاده همکاران گرامی و دیگر بازدید کنندگان ارجمند قرار گرفته باشد متذکر می گردد این نوشته توسط مسعود فریدنی ( وکیل پایه یک دادگستری ) با عنوان نمونه اظهارنامه به شهرداری در تاریخ 10 خرداد 1403 تدوین گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.