لایحه اعتراض به رای گزینش تنظیم شده توسط وکیل گزینش در دیوان عدالت اداری

لایحه اعتراض به رای گزینش وکیل متخصص گزینش مسعود فریدنی

 

لایحه اعتراض به رای گزینش که در واقع همان متن تنظیمی وکیل متخصص و با تجربه در پرونده اعتراض به رای هیات و مقدم بر آن هسته گزینش در دیوان عدالت اداری است در زیر درج می گردد.

گفتنی است هر پرونده گزینش و اصولاً هر پرونده قضایی بویژه دعاوی و پرونده های گزینش و تخلفات اداری ،متن دفاعیه و اعتراض خاص خود را طلب می نماید.و لایحه و متن حاضر صرفاً جهت آشنایی کاربران با خدمات وکیل متخصص برای اعتراض به رای گزینش ارائه می گردد.متن اعتراض به رای گزینش به قرار زیر است:

متن لایحه اعتراض به رای گزینش در دیوان عدالت اداری با وکالت مسعود فریدنی

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با اهداء سلام

احتراماً اینجانب «مسعود فریدنی» به وکالت از ناحیه خانم… با تقدیم وکالتنامه ( پیوست 1 ) به عرض می رساند موکل برابر حکم شماره … از سال …تا کنون در سازمان تامین اجتماعی به عنوان پرستار مشغول به خدمت است(پیوست 2) و در بدو ورود حسب اطلاع واصله از وی، در مرحله گزینش بالاترین نمره را حایز گردیده است.و با وضعیت رسمی –آزمایشی به خدمت گرفته شده اند.

متاسفانه هیات متشاکی طی رای شماره … مورخ … ( پیوست شماره 3) با رد اعتراض موکل نسبت به رای شماره …مورخ …( پیوست شماره 4 ) رای هسته گزینش مبنی بر تقلیل وضعیت از رسمی آزمایشی به پیمانی را تنفیذ نموده است . شایان ذکر است رای اخیر نیز در تایید رای اولیه هسته گزینش به شماره …مورخ … صادر شده است(پیوست شماره 5) که به شرح مندرج در مدرک اخیر،دلیل تقلیل وضعیت،ماده دو قانون گزینش عنوان شده است بدون آنکه فقدان یا عدم احراز ضوابط عمومی مندرج در ماده مذکور تصریح گردد!!

در نهایت رای مورد اعتراض در مورخ … توسط هسته گزینش،حضوراً  به موکل ابلاغ شده است که به دلایل زیر مخدوش است :

1-با توجه به احراز بالاترین حد نصاب و نمره قبولی در گزینش موقع شروع خدمت و اینکه  هر چند ماه یک بار گزینش کارکنان انجام گرفته است و در تمام این مقاطعه،صلاحیت موکل و دارا بودن ضوابط عمومی استخدام احراز و تایید گردیده است، نتیجه منطقی و اصولی آن است که بقای صلاحیت و شایستگی استخدامی موکل مطابق با اصل( اصل استصحاب و بقاء ماکان) است مگر اینکه دلیلی در جهت نقض این صلاحیت ارائه گردد که در مانحن فیه به شرحی که خواهد آمد چنین دلیل و حتی قرینه ای ارائه نشده است و صرف ادعای فقدان ضوابط عمومی استخدام(که البته به این بیان نیز در رای اولیه هسته گزینش به شماره …مورخ … (پیوست شماره 5) مطرح نشده است بلکه صرفاً به مفاد ماده 2 قانون گزینش(بدون اشاره به اینکه در چه موردی موکل را واجد ضوابط استخدامی تشخیص نداده اند) نمی تواند دلیل محرومیت موکل از تبدیل وضعیت از آزمایشی به رسمی پس از 8 سال خدمت صادقانه و متعهدانه گردد.

2- متاسفانه هیات و هسته گزینش دلیل روشنی مبنی بر دلیل صدور رای منفی به موکل ارائه نداده اند و تنها نکته ای که موکل ( آن هم بر اساس حدس و گمان ) احتمال می دهد به عنوان بهانه و دستاویز هیات متشاکی برای صدور حکم علیه وی مطرح می نماید مربوط به ماجرایی است که در تیر ماه 98 در بخش … بیمارستان … رخ داده است. متاسفانه در این جریان، همراه بیمار بر خلاف قوانین بیمارستان ، اصرار بر همراهی با بیمار می نماید که موکل که در آن روز به عنوان سر شیفت پرستاران بوده است طبق وظیفه از ورود همراه بیمار،جلوگیری به عمل می آورد ولی پسر بیمار به وی فحاشی می نماید و به همکاران وی حمله نموده است متاسفانه به جای اینکه مسئولین بیمارستان از موکل دفاع نمایند به همراهِ بیمار که جوانی عصبی مزاج بوده است ارائه طریق می نمایند که شکوائیه تنظیم نماید و معلوم نیست در این بین چه کسی با غرض ورزی با سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن واقعیت ، موکل را مقصر و عامل بروز مشاجره و جنجال ایجاد شده در اثر رفتار غیر متعارف و غیر اخلاقی همراه بیمار معرفی نموده است .و طبق اعلام موکل خانم «…» که مِترون(مدیریت پرستاری) بیمارستان هستند، مقصر و عامل چنین گزارشاتی است و ایشان بعد از حادثه فوق الذکر بدون دلیل موجّه،موکل را به بخش … منتقل نمودند و پس از چندی با وجود عملکرد صحیح ایشان در آن بخش، وی را به بخش … بیمارستان منتقل می نماید و حتی از اجرای دستور ریاست بیمارستان یعنی آقای دکتر… مبنی بر تنظیم نامه ای مبنی بر اعلام رضایت از عملکرد موکل جهت در در پرونده پرسنلی و گزینشی،خودداری نموده اند حال آنکه به طور کذب به موکل اعلام داشته اند که این نامه را در پرونده ارائه نموده اند.و در عوض گزارشات خلاف واقع ایشان منتهی به صدور رای مورد اعتراض علیه موکل شده است در حالی که در مورد هر ادعایی، دلایل و شواهد و مدارک باید مستند باشند و صرف شکایت و گزارش علیه موکل در حالی که ایشان خود قربانی اهانت فرد مراجعه کننده بوده است نبایستی موجب تحمیل ظلم مضاعف بر وی گردد. به استحضار می رساند که چنین ترتیب رسیدگی نه تنها مخالف اصول کلی دادرسی است بلکه ناقض ماده 15 قانون گزینش است. به موجب ماده 15 قانون گزینش،صدور رای گزینش باید بر اساس اقرار یا بینه به شرط عدم تعارض یا شیاع مفید اطمینان یا قراین و امارات موجب اطمینان که حداقل با انجام تحقیق از منابع موثق و طبق موازین شرعی احراز می گردد،انجام شود.در این پرونده معلوم نیست به چه دلیل و تحت عنوان فقدان کدام ضابطه عمومی گزینش،موکل، مستحق و ذیصلاح تبدیل وضعیت تشخیص نشده است.در حالی که :

1-2 طبق اعلام موکل همراهان و بیمارانی که در روز حادثه در محل بوده اند طی نوشته ای شهادت داده اند که پرسنل پرستاری هیچ تقصیری در بروز مشاجره نداشته اند و برخورد نامناسب همراه بیمار موجب ایجاد رعب و وحشت در بیمارستان و تهدید پرسنل شده است و متاسفانه خانم … ،مدرک مزبور را که خانم … به وی تحویل داده است در پرونده ارائه نداده اند.

2-2 بر اساس مستفاد از بندهای 2 و 8 منشور حقوق کارکنان سازمان متشاکی،پرسنل بایستی از حمایت قضایی سازمان (معرفی وکیل برای طرح شکایت یا دفاع) و سلوک رفتاری و تکریم توسط مسئولین برخوردار شوند حال آنکه در ماجرای پیش گفته که به موکل توهین و فحاشی شده و وی توسط مرد جوانی تهدید جانی گردیده است نه تنها در این باره حمایتی از وی نشده است بلکه این موضوع مستمسک تقلیل وضعیت استخدامی ایشان گردیده است.

3- ظاهراً متعاقب ماجرای پیش گفته ، موکل به گزینش فرا خوانده می شود و طبق اعلام موکل در هسته گزینش مسئول مربوطه که فعلاً از قید نام وی معذوریم به موکل اظهار می دارد که هرگونه بر چسبی که به شما زده شده است را باید قبول کنید همینطور یکی دیگر از مسئولین گزینش به وی بیان می دارد که چرا ازدواج نکرده ای و گفته اند حلال و حرام را رعایت نمی کنی و نمازتان قضا می شود؟!

روشن است طرح سوال تجسسی در مورد دلایل ازدواج نکردن که مساله ای شخصیاست ،عرفاً  بی احترامی و در واقع دخالت در حریم شخصی اشخاص است و البته ناقض بند 5 فرمان  سال 1361 حضرت امام خمینی (ره) خطاب به ستاد پیگیری تخلفات قضایی و اداری است. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در بند مورد نظر فرموده اند: تجسس در احوال اشخاص در غیرمفسدین و گروه‌های خرابکار، مطلقاً ممنوع است و سوال از افراد به اینکه چند معصیت نمودی چنانچه بنا بر بعضی گزارشات این نحوه سوال می شود، مخالف اسلام و تجسس کننده معصیت کار است. باید در گزینش افراد این نحوه امور خلاف اخلاق اسلام و خلاف شرع مطهر ممنوع شود.

در مورد تحمیل این موضوع به موکل «که باید هرگونه بر چسب را قبول کنی! »  نیز بدیهی است که چنین اجباری حتی اگر منتهی به اقرار گردد مانع نفوذ اقرار است و چنین برخوردی از سوی مسئولین گزینش پسندیده نیست.

راجع به قضا شدن نماز موکل صادقانه بیان می دارد که در مواردی رها کردن بیماران و عدم مراقبت از آنها موجب بروز مشکلاتی برای آنها می شود و واقعاً بیمار نیاز مبرم بر مراقبت پرستار دارد و اذعان می دارد در موارد معدودی در وقت نماز بالاجبار و به ملاحضه حقوق بیماران به جای ادای نماز سر وقت خود ، مجبور شده است که بر بالین بیمار ایستاده و مراقبت های لازم را به عمل آورد.بنابراین در حالی که با توجه به حق الناس بودن امر و حاجت مردم، آن هم در مورد کارهای دولتی و حق الله بودن نماز، به نظر و البته بر اساس نصوص شرعی، خدمت به خلق مقدم است، در همین باره حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل شده است:

مرحوم کلینی روایتی در کتاب شریف کافی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حقیقتاً بهت‌آور است. ابان بن تغلب می‌گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: هرکس خانه خدا را طواف کند، خداوند عزوجل شش هزار حسنه برای او می‌نویسد و شش هزار گناه از او می‌آمرزد و شش هزار درجه به وی عطا می‌فرماید و شش هزار حاجت از او برآورده می‌سازد. سپس فرمودند: «قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ طَوَافٍ وَ طَوَافٍ حَتَّى عَدَّ عَشْراً؛ گره‌گشایی از کار یک مؤمن، ده برابر این طواف فضیلت دارد!».

4- طبق اعلام موکل برخی از اعضای هیات های صادر کننده آرای ضمیمه سوالاتی از این دست پرسیده اند که حقوق پزشکان در کانادا چقدر است؟! و اینکه به وی تذکر داده اند هر چند سال که بخواهیم شما را پیمانی نگه می داریم و از طرفی در بهمن ماه سال 1397 از ناحیه گزینش هیچ ایرادی به صلاحیت موکل نگرفته اند و تنها دو ماه قبل از صدور آرای تقدیمی ؛به طور مغرضانه ای چنین مدرک سازی به استناد گزارشات سوء و بی اساس مسئولین بویژه مِترون(مدیریت پرستاری) علیه موکل تنظیم گردیده است.

حال آنکه شعار سازمان متشاکی این است که «حق تامین آینده دارد جامعه ای که دلگرم کار است» !! ولی متاسفانه با چنین برخوردهایی وضعیت استخدامی موکل به ناحق به پیمانی تقلیل یافته است و معلوم نیست فرق بین عملکرد صادقانه و غیر از آن چیست؟ آنچه موکل انجام داده است بایستی نتیجه ای جز تبدیل وضعیت از آزمایشی به رسمی بعد از 8 سال خدمت مجّدانه نداشته باشد ولی متاسفانه با تصمیم گیری سلیقه ای مبتنی بر سوالات نامربوط و نیز تحت تاثیر گزارشات غرض ورزانه مدیریت پرستاری به جای تشویق چنین پرستاری،به تنبیه او همت گماشته اند.

5- ریاست محترم شعبه رسیدگی کننده استدعا دارم توجه فرمایید که هر آنچه موکل در پاسخ به مسئولین گزینش عنوان داشته است ( که امیدوارم همه گفته های وی را ثبت و ضبط نموده باشند) بر اساس صدق و درستی و پاکی در گفتار و کردار بوده است و مورد مواخذه قراردادن پرستاری که به وظیفه قانونی خود عمل نموده و از ورود همراه بیمار 40 تا 45 ساله بر اساس ضوابط بیمارستان خودداری نموده است و نیز مجازات وی به بهانه های نامشروعی مانند ازدواج نکردن و نپذیرفتن همه برچسب های مطرح شده علیه وی و… نه تنها غیر معقول است بلکه بر خلاف شرع می باشد ضمن آنکه رای صادره بر خلاف ماده 15 قانون گزینش بدون اتکا به دلیل کافی صادر شده است و آرای صادره بدون استدلال و استناد  قانونی و با استناد کلی به ماده 2 قانون گزینش صادر گردیده است بنابراین مراتب ضمن درخواست تشکیل جلسه و دعوت طرفین برای ادای توضیح ، نقض رای مورد اعتراض را درخواست دارم .

چرا که موکل خدمتی صادقانه و متعهدانه داشته و دارد که تقدیرنامه های پیوست موید این موضوع است(پیوست های شماره 6 تا 8 )

با سپاس و احترام

مسعود فریدنی

وکیل خانم …

خوشبخاته لایحه بالا مورد توجه شعبه مرجوعه و قاضی با مسئولیت آن شعبه قرار گرفت وحکم زیر به نفع موکل صادر و در تجدیدنظر نیز تایید شد.

رای دیوان مبنی بر نقض رای هیات مرکزی گزینش

شماره دادنامه:1212

شاکی :خانم…فرزند…با وکالت آقای مسعود فریدنی

طرف شکایت: هیات مرکزی گزینش سازمان تامین اجتماعی

موضوع شکایت و خواسته : اعتراض به رای 2644/98/1440-15/10/98 و تقاضای آن

گردشگار: به تاریخ بالا در وقت فوق العاده شعبه 27 دیوان عدالت اداری به تصدی امضا کننده زیر تشکیل و پرونده کلاسه فوق تحت نظر است ملاحظه می گردد. وکیل شاکی وفق دادخواست تقدیمی اجمالا اعلام کرده : به موجب رای مورد اعتراض، وضعیت استخدامی موکل وی از رسمی آزمایشی به پیمانی تقلیل یافته حال آن که بالاترین حد تصاب نمره و امتیاز را در بدو خدمت و گزینش اولیه کسب نموده و اصل نیز استصحاب بقای همان وضعیت و صلاحیت است و هیچ دلیل و مورد مشخص و متقنی بر زوال شرایط ارائه نشده و اگر منشا صدور رای مورد اعتراض ، مشاجره تیر ماه 98 بوده باشد مقصر واقعه،همراه بیمار بوده و خانم … طبق وظیفه عمل کرده. و طرف دعوی به موجب لایحه ای که به شماره 629480 مورخه /1/9931 ثبت شده است اجمالا بیان داشته : شاکی در تاریخ 27/11/92 حهت تعیین صلاحیت شغلی معرفی و به لحاظ ضعف در فرائض و پوشش اسلامی، واجد شرایط اصلح تشخیص نشده لیکن متعاقبا به جهت عدم رقیب و نیاز بخش درمان با تذکر ارشادی واجد شرایط عمومی تلقی شده و در سال 94 جهت تبدیل وضع به آزمایشی معرفی اما به لحاظ ضعف در فرائض با ادامه اشتغال پیمانی موافقت گردیده و سپس در مورخه 11/9/96 علی رغم ضعف های مطرح شده با تبدیل وضع به آزمایشی موافقت شده مع ذلک با توجه به تحقیقات 11/6/98 و گزارش 12/6/98 حراست و موارد ضعف معنونه و وضعیت پیمانی تقلیل یافته است . حال این شعبه با استعانت از خداوند متعال ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

رای شعبه

با توجه به جمیع محتویات پرونده و ملاحظه دادخواست تقدیمی مورخه 23/11/98 و مدارک و منضمات آن توجها به اظهارات و مدافعات طرفین طی گردش کار اجمالی فوق و سایر مندرجات اوراق مطاوی پرونده، خصوصا دو نوبه مطالعه و مداقه در اصل پرونده گزینش شامل 147 برگ و همان گونه که احد اعضا به وجه مستدل ابراز عقیده به لزوم بررسی جامعتر و تحقیقات تکمیلی نموده اولا صرف نظر از چگونگی و کم و کیف ضعف عای مروحه قبل از شهریور 96 در مورد کاهلی در فرائض و بعضا رعایت کامل ظواهر یا تعامل رفتاری با عنایت به این که به هر حال،ملاک، حال فعلی است وانگهی به هر تقدیر، هسته گزینش با اعلام موافقت و صدور رای بر تبدیل وضع نامبرده به رسمی آزمایشی در تاریخ 11/9/96 از موارد پیش از آن عبور نموده ثانیا با امعان نظر و تحلیل نتایج تحقیقات اجمالا بینابین 11/6/98 و اعلام رضایت 6/6/98 محل خدمت و پاسخ حراست دستگاه بر فقدان مورد سوء مورخه 11/6/98 در مقابل منعکس شده مبنی بر رفتارهای تند و نامناسب و سایر نتایج حاصله در تحقیقات و مصاحبه و بعضا متعارض و تامل برانگیز ضرورت بررسی تحقیقات تکمیلی شده و مجدد را از منابع موثق دیگری و حتی المقدور توسط محقق مجرب دیگر و عندالاقتضا مصاحبه دقیق تر ایجاب می نماید بنابر این شکایت شاکی را به شرح یاد شده وارد تشخیص و مستندا به مواد 10 و 63 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم ورود آن بانقض حکم معترض عنه و اعاده جهت انجام اقدامات و تحقیقات بایسته و صدور رای صادر و اعلام می نماید. رای صادر شده ،ظرف مدت 20 روز از تاریخ قابل تجدیدنظر دیوان عدالت اداری می باشد.

رئیس شعبه 27 دیوان عدالت اداری

علی نوروزی

 

ارتباط با وکیل متخصص گزینش در دیوان عدالت اداری

شما می توانید از هر نقطه از کشور جهت تنظیم لایحه دفاعیه بابت اعتراض به رای گزینش در دیوان عدالت اداری یا انعقاد قرارداد وکالت به وکیل جهت طرح دعوی در این  ،با شماره تلفن 09123978117 (به نام مسعود فریدنی وکیل پایه یک دادگستری) تماس بگیرید. با وجود اطلاعات و تجربه کاری مُکفی در زمینه دعاوی گزینش و تخلفات اداری،در همین جا بایسته است متذکر شویم که از قبول وکالت تضمینی به جهت خلاف اخلاق و قانون بودن چنین تعهدی معذوریم.

4 دیدگاه. Leave new

  • عظیمی
    2023-10-28 21:47

    احسنت به شما؛ نفستان حق جناب فریدنی…
    با لایحه جانانه ای که برای موکلتان نوشتید… خوش به سعادت ایشان…
    مورد موکل شما تقریبا شبیه بنده است… بنده نفر اول کنکور استخدام وزارت بهداشت بوده با یک مدرک مهندسی دانشگاه دولتی و دو مدرک فوق لیسانس بدون هیچ تخلف اداری…. و گزینش بدون هیچ دلیل و مدرکی اینجانب را فاقد شرایط عمومی تشخیص داده است.
    وکیل بنده به نام آقای ج. مرادی تا به حال هیچ لایحه ای برایم ننوشته و حق و حقوق استخدامی بنده را ضایع نمودند ای کاش از ابتدا پیش جنابعالی مراجعه می کردم …
    دفترایشان چون نزدیک دیوان بود مراجعه نموده و ایشان با استناد به اینکه شما اصلا موردی ندارید و بسیار پیش و پا افتاده و قابل حل است اطمینان بنده را جلب کرده سپس پیشاپیش پولشان را که گرفتند دست از پا شستند و هیچ قدمی برایم برنداشتند… و پرونده را رها کردند… تا جاییکه در دیوان دفتر دارها خطاب به بنده که مگر شما وکیل ندارید چرا شما دنبال و پیگیر هستید و ایشان نه تنها تماس‌های من را جواب نمی دادند ؛ منشی ایشان و سایر همکارانشان هر چند وقت می گفتند ایشان حضور ندارند و در بقیه وقت ها می گفتند انشالله درست می شود نگران نباشید در صورتیکه کار من رسیده به ماده ۷۹… و هنوز وکیل مذکور برایم کاری ننموده است.
    آیا الان دیر نیست می توانم به دفتر جنابعالی مراجعه نمایم…

    پاسخ
    • مسعود فریدنی
      2024-03-19 19:24

      درود
      دیر پاسخ میدم چون نرسیدم پیام ها رو ببینم.
      سپاسگزارم.
      نتیجه گرفتن در ماده 79 بسیار مشکل هست اگر در مرتبه اول نتیجه نگرفتید، خبر دهید کاری باشه انجام میدم در دفعه دوم

      پاسخ
  • سیروان
    2024-07-23 10:46

    سلام جناب فریدونی. بنده در گزینش آموزش و پرورش رد شدم والان گفتن برو دیوان شکایت کن. مشکلمم انتخابات 96و98و400بوده همراه با بسیج و راهپیمایی…. بنظرتون امیدی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.