نمونه رای هیات تخلفات اداری با وکالت وکیل دادگستری

تغییر محل جغرافیایی خدمت بدون رضایت مستخدم

نمونه رای هیات تخلفات اداری زیر متعاقب اعتراض نگارنده به رای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان تامین اجتماعی و در پی ثبت متن دفاعیه (لایحه اعتراض به رای بدوی مبنی بر اخراج) ظرف مهلت اعتراض قانونی ،صادر شده است.

واقعیت آن است که بعضاً ارتکاب تخلف توسط کارمند تحت پیگرد انکارناپذیر است.در این موارد بایستی دلایل دفاعی دیگر در متن لایحه دفاعیه جهت نقض رای و تعیین مجازات خفیف تر مورد تصریح قرار گیرد.

رای صادره به قرار زیر است:

نمونه رای هیات تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی

رای قطعی

شماره رای… تاریخ رای…

جلسه هیات تجدیدنظر شماره… رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان تامین اجتماعی در تاریخ…. با حضور سه نفر از اعضاء جهت رسیدگی به اتهام های آقای… مستخدم رسمی عضو شماره…. متولد سال… شماره شناسنامه… صادره از….شماره ملی…. فرزند… ،مجرد، مدرک تحصیلی…. دارای رتبه… با…. سال سابقه کار، رای در حالت استخدامی شاغل بوده و بر اساس رای شماره… مورخ… هیات بدوی شماره یک به مجازات اخراج محکوم گردیده است، تشکیل شد پس از اتمام رسیدگی و ملاحظه اسناد و مدارک موجود در پرونده و نیز توجه کامل به مدافعات متهم، اتهام های منتسب به وی که با بندهای 2و 29 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372/9/7 مجلس  شورای اسلامی منطبق می باشد، برای هیات محرز گردید لذا هیات به اتفاق آرا نامبرده را به استناد بند”ج” ماده 9 قانون مزبور، به مجازات “کسر از حقوق و فوق العاده شغل به میزان یک سوم به مدت شش ماه” محکوم می نماید.

این رأی قطعی می باشد و محکوم علیه در صورت اعتراض می تواند حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ به دیوان عدالت اداری شکایت نماید. (این مدت برای افراد مقیم خارج از کشور شش ماه تعیین شده است)

گردش کار:

پرونده نامبرده به موجب نامه شماره… مورخ دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری منضم به اعتراض به رای قابل پژوهش شماره… مورخ…. هیات بدوی شماره یک در تاریخ… در این هیات تشکیل شد اتهام های احراز شده برای نامبرده که هیات بدوی شماره یک به استناد آن رای تنبیهی صادر نمود بندهای 2-نقض قوانین و مقررات مربوط 29-غیبت غیر موجه به صورت متناوب یا متوالی (موضوع غیبت غیر موجه از تاریخ… لغایت… به صورت متوالی به مدت 90 روز بر خلاف ضوابط و مقررات جاری) بوده است.

وکیل نامبرده ( آقای مسعود فریدنی ) با ارسال لایحه دفاعیه و حضور در جلسه مورخ… در رد اتهامات انتسابی اعلام داشتند که با توجه به موجه بودن غیبت و با فرض وقوع تخلف، سنگین بودن مجازات اخراج و اینکه مجازات تعیینی موجب قطع رابطه استخدامی موکل با سازمان و بروز بحران های مالی و خانوادگی برای خانواده بی بضاعت و مریض احوال موکل گردیده و از طرفی وضعیت اسفناک اقتصادی حاکم بر کشور موجب تشدید آن شده است و تعیین مجازاتی متناسب تر را خواهان شدند. و همچنین به علت مشکلات و مسائل خانوادگی و اقامت خانواده موکل در استان دیگر و بیمار بودن خواهرشان و تایید و گواهی متخصص اعصاب و روان ایشان از تاریخ…. لغایت…. الزاما می بايست در محیطی آرام، استراحت می نموده اند و اشتغال به کار در این دوره زمانی، موجب تشدید بیماری وی گردیده است و روشن است در چنین وضعی حضور ایشان هیچ بازدهی برای سازمان نداشته است از این رو موکل جهت حل مشکلات خانوادگی و التیام بخشیدن به بیماری خود به مرخصی نیاز داشته اند.

هیات پس از بررسی مدارک و مستندات موجود در پرونده و توجه کامل به دفاعیات کتبی و حضوری وکیل نامبرده، اتهامات انتسابی را محرز دانست لیکن با توجه به فقد سوابق تخلفاتی وی و رعایت رافت اسلامی و ملاحظه ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری، ضمن نقض رای صادره هیات بدوی شماره یک مبنی بر اخراج رای به “کسر حقوق و فوق العاده شغل به میزان یک سوم به مدت شش” ماه صادر نمود.

ارتباط با وکیل تخلفات اداری و دیوان عدالت

این دفتر در زمینه برخی از دعاوی دیوان عدالت اداری از جمله تخلفات اداری،شکایات و پرونده های مرتبط با شهرداری ها (مانند شکایت از مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران،کمیسیون ماده ۵،شورای شهر،اعتراض به آراء کمیسیون های شهرداری (مانند ماده ۱۰۰،ماده ۷۷،مشاغل مزاحم،کمیسیون باغات و شکایت با عنوان احراز وقوع تخلف شهرداری ،صدور یا ابطال پروانه ساختمانی و غیره) گزینش،اعتراض به آراء هیات های انضباطی نیروهای مسلح،تعزیرات و هیات های مالیاتی،اعتراض به تنزل پست،شکایت از رای کمیسیون های امور آب ،ابطال تملک شهرداری یا دستگاه های اجرایی و تعداد دیگر از پرونده های دیوان،آماده قبول وکالت ،ارائه مشاوره و تنظیم لایحه و دادخواست می باشد. تلفن تماس : 09123978117

از ارائه مشاوره رایگان معذوریم.

این مطلب با عنوان نمونه رای هیات تخلفات اداری تنظیم گردیده است.

4 دیدگاه. Leave new

  • نوید
    2022-02-26 15:47

    خداپدراین وکیل روبیامرزه که زندگی یه بنده خدایی رودوباره احیاکرده ماکه آموزش وپرورشی بودیم درنهایت بیرحمی وکینه ورزی این باصطلاح هیاتهای تخلفات ناجوانمردانه اخراج شدیم تجدیدنظرهم تاییدکردحکم اخراج مارو.واقعابیمعرفتن بعضی ازاین اعضای هیات تخلفات.

    پاسخ
    • مسعود فریدنی وکیل دعاوی
      2022-04-09 23:50

      درود
      خداوند رفتگان شما رو هم بیامرزه

      پاسخ
  • حسین
    2022-07-04 13:19

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده با پست سازمانی منشی دادسرا در یکی از دادسراهای استان تهران استخدام پیمانی شده ام و اکنون بعد از دو سال ابلاغ داخلی بنده را به عنوان مدیر دفتر شعبه زده اند در حالی که بنده راضی نیستم که با پست سازمانی منشی دادسرا در جایگاه مدیر دفتر و با ابلاغ داخلی مدیر دفتر خدمت نمایم، حال من برای اینکه سمت مدیر دفتری را نپذیرم باید چه کار کنم؟

    پاسخ
    • مسعود فریدنی
      2022-07-04 17:03

      سلام
      اگر رتبه و طبقه شغلی در پست جدید، پایین تر از پست قبلی نباشد، شکایت شما در دیوان بر اساس آرای قابل انتقادی که هیت عمومی دیوان عدالت اداری صادر نموده به جایی نمیرسه.بنابراین برای متخلف شناخته نشدن در پست جدید حاضر شوید و اگر رتبه و طبقه پایین تر اومده،شکایت کنید و به نظر شخص خودم هم اگه رتبه وطبقه پایین تر نیومده ولی دلیل موجهی برای جابجایی ندارند، باز شکایت کنید احتمال نتیجه گیری در مورد اخیر قریب به صفر هست ولی میشه با دادخواست قوی کورسویی امید داشت.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.